create your own banner at mybannermaker.com!
Free Glitter Lips Purple MySpace Cursors at www.totallyfreecursors.com

Monday, October 17, 2011

Kenangan Pahit Manis Masam Masin 1

Assalamualaikum and hie all ...

Ya sy memang fb stalker tegar. Gaya mcm ta amek kesah tp memang suka amek kesah pasal org yg pernah dtg dlm life aku ni. Bukan apa, nk ikut jugak perkembngn org sekeliling. Mcm mana life depa skarang. Huhuhu.

Dekat U tak banyak memori. Eh, apa kaitan dgn kenyataan fb stalker td? Hehe sebenarnye aku nk stori pasal life aku kt USM ms amek degree dulu.... Aku ni nama je student Fizik. Tapi aku takde rapat sgt dgn bdak2 kos aku, sbb tu aku kata aku tak byk memori di U dulu. Maksudnya memori dengan bdak2 Fizik. TETAPI, aku slalu jugak stalk fb depa ikuti ape perkembangan. Hehehehe....

Erm, sebenarnye mcm ni, aku ade geng dgn student Fizik. Bukan takde lgsung., ade... Geng paling kamceng yg terdiri drp student Fizik adalah Leha, Syikin, Liza dan Ezaty. Yang due org lagi Shida dan Aziah, dorang ni amek pendidikan tp majoring in Fizik. Okey, 1st year kami memang slalu bersama. Kalo p kuliah pon akan chop tempat duduk sebaris bersama J makan, stadi, gossip semua bersama,tunggu bus bersama, pergi cepat bersama, pergi lambat bersama. Jadi kami rapat. Aku paling enjoy pergi kuliah adalah ms thn pertama shj aku di USM. Sebab aku ada ramai geng n happy n konfiden sikit. Kau tahulah noks, paper Fizik memang hardcore. Aku ni bukanlah pandai sgt, tapi geng2 aku ni jenis rajin2 n pandai2 jugak, jadi stp kali ade problem, aku akan stadi n rujuk dp dorang....

Masalahnye aku ni major in Fizik Gunaan. Kami punya subjek dan kuliah sama pd tahun pertama sahaja. Tahun ke dua dan seterusnya kami terpisah. Paling sedih sekali aku sorang saja Fizik Gunaan dp geng tu L Sejak thn ke dua, aku takdak geng..... semua da terpisah. Leha, Liza dan Ezzaty student Fizik Medik. Syikin Fizik Tulen. Shida dan Aziah dah kembali dgn kos pendidikan, xbyk paper Fizik dah.... Aku mula jadi tak bersemangat nk p kuliah. Sebab everytime aku nk p kuliah, aku p sorang. Slalu dtg lambat dan duduk barisan belakang adalah feveret aku.

Bukan aku tak suka berkawan. Cuma aku tak dpt jumpa yg sehati sejiwa senaluri dgn aku. Student2 kos Fizik ni mmg aku tabik spring n pujilah. Dorang mmg rajen. Dan kos aku memang ramai student Cina. Dorang memang dah berkelompok sesame depa je... jadi persaingan agak sengit jugak lah. Lgpon bukan mcm student Chinese kat IPG. Buleh dikatakan depa sedikit selfish. Ada nota takmau share ng bangsa lain. Pity them with that attitude.

Aku hanya hanya kamceng dgn sape2 membe kos aku yg aku penah keja bersama je. Maksudnya lab grup ke, assgment ke, tutor ke or projek je. Yang laen buleh kira la berapa byk kali aku sembang ng depa. Ada jugak yg kepala gila2.. yg buleh melawak dan trima lawak aku. Hehe yg tu aku sayang, sampai skarang pon aku msh keep in touch lagi, macam Husna, Lina, Apek, Sofiah dan beberapa lagi. Tapi nak kata geng berkepit pegi ke mana2 mcm geng yg tadi tu takda lah pulak. Lg satu mslahnye aku ni rasa rendah diri sgt dok dlm kos ni. Aku tak sabar tunggu abis stadi dpt degree cepat2 n nak keje je time tu. Result memang mangkok2 la setiap sem. Bila compare dgn result depa even waktu kuiz... WWooooOO!!! Aku rasa mcm aku ni kuman je, lagik kecik dp kuman. Memang gayat. Erm entahlah aku pon tatau kenapa aku jadi sangat tak berkeyakinan waktu tu.....

Keyakinan aku hanya satu.....

Bersambung......

No comments: