create your own banner at mybannermaker.com!
Free Glitter Lips Purple MySpace Cursors at www.totallyfreecursors.com

Saturday, August 27, 2011

Resipi Syawal; Kongkong Crunch Coklat


Assalamualaikum u ollss..
Ya Allah bznya bulan Ramadhan ni..
Sampai belog pon dah bersawag berhabuk ha..
Ni aku tgh cuci sawang cuci habuk kt belog aku ni ha.
Ye la nk raya... bukan rumah sajia tamau bersawang berhabuk,
Belog pon kena la bersih meriah suasana di Aidilfitri kenn??
Hehe..
Okey sempena Syawal yg bakal menjelma beberapa hr je lagi ni.
Aku tau mesti ramai yg tengah pulon pagi ptg siang mlm wat biskut
or kueh raya kan?
Ada yang tak tidoq dok pulon masak biskut raya.
Gigih u ollss ye la raya kan setaun sekali ja...
Hehe sama la ng aku ni ha..
Sakit jari pinggang segala..
Belom bisnis lagi, bru buat utk sendiri mencekik, tp sengal bagai kan??
Hehe xpa, yg penting happy puas hati biskut menjadi
Betol tak?

Kat sini aku sajia nk share ng ampa biskut paling senang
di alam semesta.
Simple tapi sedapp sangat biskuit ni
Aku suka sgt biskut ni sebab byk rasa coklat.
Kalo jamu budak2 lagi la suka biskuit ni..
Nama biskuit ni...

KONGKONG CRUNCH COKLAT

Bahan2nya;

1 kotak besar koko crunch
2 cooking coklat
2 sudu besar peanut butter
Paper cup

Cara2 buat;

Cairkan coklat bar atas api perlahan / double boiler
Masukkan peanut butter
Masukkan coco crunch sampai sebati
Skopkan adunan tadi masuk dlm papercup
Sejukkan sebentar ke dlm peti ais
Siap!

Haaa... dah la jimat, senang, sedappp..
Pejam mata pon ampa buleh buat ni.
Try lah oi! senang sgt nieh
Mcm yg thn2 lepas aku buat guna cornflakes,
Membe mak aku, sepupu semua suka mkn and mintak resipi
Tapi thn ni aku saja tuka guna coco crunch sebab nk rasa extra coklat!
Hasilnya...... wahhh tgk jela gambo di bawah...
Memang itam legam penuh rasa coklat.
BEST!!!

Okey, Slamat mencuba!! :)


No comments: