create your own banner at mybannermaker.com!
Free Glitter Lips Purple MySpace Cursors at www.totallyfreecursors.com

Sunday, August 7, 2011

Awesome Make up Guru


Macam mana anda buleh blajar mekap tanpa pergi ke mana2 kelas make up?
Memang byk klas mekap yg available yg buleh kite join
Tapi kos nk join pon bukan sikit2 duit
Biasalah, slalu yg brani utk buat kelas mekap ni, MUA (make up artist) yg dh terer, yg buleh konsider diri sendiri profesional dan byk pengalaman,
Takkan nk ltk price utk satu kelas mekap setakat rm20 - 30 je kan? mmg tak dpt lah.
Plg kurang pun maunye rm 100 utk kelas ASAS mekap. ASAS sahaje tau, bukannye profesional mekap... huu
So bg aku, aku lbh suka, browse any mekap video ikut YouTube.
But, hey! i found two extremely talented make up gurus yg aku nk share ng korang.
GILA talented.
Aku slalu habiskan mase berjam2 mengadap video2 dorang ni,
then grab my make up set n here I go...
experimenting on my own face or my sisters' face. bahaha

Dorang ni mmg sgt hebat, hasil mekap depa sgt smooth n cantik
Dan depa jugak sgt kreatif, pilihan warna yg diorg guna sangat rare dan sesuai ikut occasion.
Dua org yg aku maksudkan adalah;

1). Michelle Phan



2). Manwomanfilm



now, korg try la cari video yg dorang dh subscribe kt You Tube and U will find that those videos are so helpfull and interesting.
Memula aku suke tgk vid yg di post oleh Michelle Phan, die mmg pandai mekap dan dh jadi duta Lancome pon, tp lately aku rasa manwomanfilm ni lebih kreatif.
Dia pandai mekap, buat rambut dan hiasan2 lain mcm headgear dan mcm2 lagi.
Mekap die pon smooth dan colourful sgt, contohnya video yg ini.
Apapon, kalo korang nk blaja, try bukak dua2, masing2 ada tips n tricks tersendiri :)
Tak perlu la kluar duit nk join kelas mekap kan?
Sambil bergolek surf internet pon buleh blaja mekap.
Cepat dan jimat.
Hehe Enjoy!

No comments: